Dag 17

25 augustus 2017 - Bergerac, Frankrijk

Vandaag een gemakkelijke dag nl het plan is om naar een stadscamping in Bergerac te fietsen. Volgens de navigatie 65 km en redelijk vlak, dat is dus makkie tov voorgaande dagen, weken. We zijn om 7.00 uur opgestaan alles ingepakt en aan de Dordogne een lekker ontbijtje genoten. Tegen 10.30 zijn we vanuit Saint Cyprien weggefietst. Het begin wat vlak maar na circa 5 km op een D weg sloegen we af het bos in, lekker weg van de drukte. Het was bewolkt maar drukkend warm. Een stevige klim van circa 3 km verraste ons toch een beetje maar de omgeving was prachtig dat maakte veel goed. Het klimmen duurde maar voort en inmiddels kregen we een zwerm muggen om ons heen. Wat was dat vervelend, wegslaan hielp niet ze bleven maar om ons heen dansen. Na de klim een heerlijk lange afdaling. Met inmiddels 30 km op de teller konden we ons een bakkie koffie veroorloven. Lekker een terrasje gepakt. Vervolgens door gefietst naar Lalinde. Daar bij de bakker een stokbrood gescoord en deze op een bankje bij de kerk aan de Dordogne op9gegeten. Na de lunch de reis vervolgd naar Bergerac, het was nu lekker vlak, heerlijk. Op de stadscamping circa 15.00 uur aangekomen de spullen opgezet en lekker een verfrissende douche genomen want het was inmiddels weer dik 30 graden. Aangezien bepaalde kampeerspullen aan vervanging toe waren zijn we naar de Decathlon gefietst. Daarna het centrum van Bergerac bezocht en lekker weer een keertje buiten de deur gegeten. Het was vandaag ook weer een relaxte dag.. Morgen 6.30 op want we pikken zoals gezegd Bart bij het vliegveld op. Daarna moeten we weer kilometers gaan maken en natuurlijk blijven genieten Nu vandaag 1473 op de teller. Groeten Frits en Johan
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joop Baars:
    25 augustus 2017
    Bergerac 1473 km!?. Niet bepaald de richtste weg, maar ja over de autoweg fietsen mag natuurlijk weer niet!
    Mooi verslag. Geeft goed weer hoe druk jullie zijn elke dag. Een tip; Als het zo'n mooi warm weer is hoef je de tent toch niet op te zetten? Of toch wilde beren in de omgeving?
    Mannen, petje af en zet 'm op.

Groetjes Joop
  2. Arnold en Gerry:
    26 augustus 2017
    Respect heren. Ook al kost het veel moeite voor jullie na de inspanning overdag, het is wel mooi om de reis via het blog te kunnen volgen. Succes met het vervolg van jullie mooie trip en vooral ook genieten van al het moois om je heen.