Dag 18

26 augustus 2017 - Lectoure, Frankrijk

Vandaag een bijzondere dag nl we gaan Bart Kartgert bij het vliegveld van Bergerac oppikken. Speciaal vroeg opgestaan op weg naar het vliegveld. De TomTom van Frits wilde ondanks grote aanwijsborden van het vliegveld ons de andere kant op sturen. Het vliegveld bleek 20 km van Bergerac te liggen maar blijkbaar was dit een vliegveld voor sportvliegtuigjes. De TomTom genegeerd en gewoon de borden gevolgd. Resultaat wij waren ruim op tijd bij het vliegveld. Daar onder het toeziend oog van veel vertrekkende Nederlanders zaten we gezellig ons ontbijt naar binnen te werken. Na ruim twee weken onderweg wordt je steeds gemakkelijker nl eet brood uit de vuist, dipt het stokbrood in de jam etc. Het zorgde voor de nodige vreemde blikken. Bart was inmiddels geland, het duurde even voordat hij naar buiten kwam. Eindelijk daar was onze fietsmaat incl. zijn fiets in een grote transportdoos. De zoon van Bart was samen met vriendin Lisa op terugreis en kwam ook nog even langs wippen. Dat was voor Bart erg prettig want Guus nogal handig heeft de fiets in elkaar gezet. Het overgebleven karton vakkundig in de prullenbak gewerkt. Met ons vijfen nog een bakkie genomen en de reis samen met Bart kon beginnen. Om 11.30 zijn we gestart het was gelijk drukkend warm hier moest Bart zeker even aan wennen. Onderweg besloten een goede kennis van de buurman Wilco (van Johan) te bellen nl deze heeft een mini camping op circa 80 km afstand. We waren bij minicamping "Cote de Fumel" van harte welkom. Eigenaar Rien zou zorgen dat er twee tenten incl. matras klaar stonden en hij zou voor het eten zorgen. Wij verheugden ons op het verblijf. Het werd steeds warmer. Onderweg hebben we heerlijk geproefd aan druiven en pruimen, deze hingen er zo verleidelijk bij, jam jam. Om de camping te bereiken was mn het lastste stuk binnendoor erg pittig. Uiteindelijk waren we circa 18.00 uur bij Rien. We werden hartelijk welkom geheten en kregen een heerlijk koel biertje, fris op het prachtige terras. Wat een fantastische locatie is camping "Cote de Fumel". Even voor het diner gezwommen daarna bij Rien aan tafel geschoven. Het leek of dat we in een top restaurant waren beland. Een drie gangen menu met heerlijk pure producten uit eigen streek en tuin. Wat hebben we genoten van dit verblijf. Na het diner gezellig met Rien een afzakkertje genomen.. Om circa 23.00 zijn we voldaan naar bed gegaan. Het was een fantatische dag.

1. Joop Baars:
    28 augustus 2017
    Ik wordt steeds jaloerser! Vroeger heb ik ook in dat gebied rondgefietst en druiven gejat/geproefd. Maar kijk uit, elke boer heeft daar 'n geweer en ik meen mij te herinneren dat ze een hekel hebben aan die illegale proevers!
    Goeie reis verder en met die nieuwe kopman moet dat lukken.