Dag 19

27 augustus 2017 - Lectoure, Frankrijk

Vanmorgen 6.30 opgestaan, om 7.30 kregen we bij Rien een overheerlijk ontbijt aangeboden en tegen half negen gingen we onze reis vervolgen. Vandaag was ons doel de St Jacobs route in Moissac weer op te pakken. Dat was vanaf de camping circa 42 km bergje op en af. In Moissac aangekomsn eerst de nodige boodschappen in geslagen het is nl zondag en dan zijn de meeste winkels na 12.00 uur gesloten. Naast het nodige fruit, yougurt hapjes ook 6 ijsjes gekocht. Deze gingen er met het warme weer goed in. Voordat we uit Moissac vertrokken eerst nog cultureel bezig geweest nl een exposite van lokale kunstenaars bezocht. Daarna onze reis vervolgd circa 15 km langs een kanaal gefietst dat was heerlijk vlak en een beetje verkoelend. Helaas was dit vlakke stuk van korte duur nl we moesten weer klimmen. Stukken van 3 km lang met een stijgingspercentage van 8 tot 10%. Dan ook het warme weer voor aan het strand prima maar op de fiets 35 graden werd bijna teveel. Ergens onderweg was een kermis met een echte biertent. Daar hebben we Sangria gedronken we hadden zoveel vocht verloren dat we ons dit konden permiteren. Nadien nog circa 30km gefietst eindelijk waren we op de plasts van bestemming. In het plaatsje Lectoure hebben we onderdak gevraagd bij een Pelgrimsherberg. Helaas was er geen plek maar de vrouw des huizes had een goed alternatief nl een soort van clubhuis cq oefenruimte van een lokaal orkest. Bij inlevering van onze Pelgrimspas kregen we de sleutel van het clubbuis mee incl. plattegrond. Bij het huisje aangekomen eerst een groot schuifhek geopend daarna naar binnen. Het was er niet super clean maar we konden slapen douchen etc. We hebben ons opgefrist en hebben daarna gegeten. Het was weer een inspannende dag met 95 km op de teller.