Dag 20

28 augustus 2017 - Lahitte-Toupière, Frankrijk

Ook vanmorgen vroeg uit de veren we hebben onze spullen gepakt en het clubhuis verlaten. We moesten conform afspraak de sleutel terug brengen en kregen een ontbijt in de Pelgrim herberg. Het stokbrood was niet wat we gewend waren. Je moest het in de thee dippen om het enigzins te kunnen eten. Geen vleeswaren of kaas, het beleg bestond alleen uit diiverse soorten zelfgemaakte jam. De vrouw des huizes was erg vriendelijk, na een vrijwillige donatie voor de herberg zijn we vertrokken. We zijn vandaag mooi op tijd vertrokken om 9.00 uur zaten we op de fiets. Het was gelijk feest, klimmen en afdalen en het zou wederom een warme dag worden. Tegen 11.30 hadden we al 47 km gefietst, tijd voor een pauze. Barretjes zijn in die uitgestorven plaatsen bijna niet te vinden toch hadden we dit keer geluk. We kwamen terecht in de Union Bar. De eigenaresse was aardig en behulpzaam. We kregen de bidons gevuld met fris water. We hebben in overleg de terras tafel aan de andere kant van de bar onder de boom geplaatst. Daar hebben we lekker geluncht. Na de lunch weer op de fiets, de temperatuur liep op naar circa 35 graden. Het was behoorlijk zwaar, bij 86 km wederom een stop gemaakt we hadden behoefte aan een schaduw plekje. Op een mooi Frans plein de sportbar ingedoken. Zelfs onder de luifel hielden we het niet uit. Frits had een dipje en viel aan tafel in slaap.  Besloten ivm de warmte alvast een Pizza te gaan eten, dan konden we daarna nog weer wat meters maken maar helaas de Pizzeria was nog niet open. De supermarkt ernaast wel, hier hebben we van alles gekocht wat we vervolgens op het terras van de Pizzeria hebben genuttigd. Daarna nog circa 18 km gefietst naar een B&B adres. Het was een Engels gezin wat zich in Frankrijk heeft gevestigd. Lekker gebruik gemaakt van het zwembad. Het begon die avond te onweren en te regenen. We hebben tot 22.30 lekker in de woonkamer gezeten en kort bijgepraat met de Engelsman. Daarna het bed ingedoken. Vandaag 105 km gefietst en hebben er in totaal 1759 km op zitten.

1. Rob:
    29 augustus 2017
    Leuk om zo meegetrokken to worden in jullie belevenissen. Het echte klimwerk is nu binnen berreik en ben benieuwd hoe dat gaat. Succes en houdt de boel heel
  2. Sonja romein:
    29 augustus 2017
    Dag mannen, wat leuk om te lezen en wat een tocht zeg!! Geweldig dat jullie het doen.
    succes verder hoor
    groet