Dag 21

29 augustus 2017 - Ordiarp, Frankrijk

Vanmorgen 6.30 opgestaan, we hebben een lekker ontbijt genomen, de Engelse gastheer had goed zijn best gedaan. Om 8.45 zaten we weer op de fiets, het plan was vandaag een mooie afstand te rijden. In het begin was de route heerlijk relaxt geen moeilijke klimmetjes en door de regen vannacht was het qua temperatuur ook een stuk aangenamer. Na circa 20 km begonnen we de Pyreneeën in het zicht te krijgen dat ziet er indrukwekkend uit en dan te bedenken dat we daar morgen overheen gaan incl. de circa 25 kg bagage. We laten het gewoon gebeuren. Onderweg bleek de route beschrijving niet altijd te kloppen. In dat geval spreek je gewoon een Fransman aan deze was erg grappig (zie fofo). Na circa 50 km zijn we gestopt om een hapje te  eten. Eerst bij de Mac een hamburger gegeten daarna bij de Lidl fruit en hartige dingen gekocht. Aangezien er bij de Lidl geen bankjes stonden zijn we terug gegaan naar de het terras van de Mac. Lekker gegeten daarna de reis vervolgd. We kwamen door de plaats Nay hier staken we een brug over waar het berg water luid onder door stroomde. Na een rondje over de kermis (omleidingsroute) zijn we door gefietst naar Oloron Ste Marie. We hadden toen 85 km op de teller staan. We hebben besloten nog een stuk verder te fietsen. Onderweg hebben we gebeld naar een onderkomen voor de nacht. Er was wederom plaats in een herberg. Dit keer logeerde we bij een meubelmaker. We kregen van de vrouw des huizes een rondleiding van ons verblijf. Alles aanwezig oa volledig ingerichte keuken, ieder een eigen bed, slaapkamer, een fraaie douche en toilet. Het zag er netjes uit en dat alles voor 15 euro per persoon. De fietsen in de werkplaats van de meubelmaker geparkeerd. Daarna lekker gedoucht en gegeten. Al met al weer een prima dag met  mooie vergezichten en goede condities. Vandaag weer 128 km op de teller met een totaal afstand van 1887 km. Morgen is de grote dag nl dan steken we via St Jean Pied de Port de Pyreneeën over. We zijn benieuwd?

1. Hettie Van Onna:
    29 augustus 2017
    Iedere keer lees ik weer graag jullie verhaal. Heerlijk savonds , rustig genieten van de foto's en jullie verhaal! Mooie foto's ook! Gelukkig zat de herberg nu niet vol! Succes morgen weer mannen! Jullie kunnen t!
  2. Ton Diny:
    29 augustus 2017
    Hoi Pelegrino's, gaat prima zo te lezen, wat is het toch mooi he, nu komen jullie op de route die wij ook gegaan zijn, wij zitten hier vol weemoedige herrineringen aan "onze" tocht te denken.
    St Jean Pied de Port i s een heel gezellig en mooi plaatsje, maar als je op de goede route zit krijgen jullie nog een korte maar heel venijnige klim, naar St Jean Pied de Port, sorry maar het is zo. geniet ervan, gaan wij nu ook doen omdat jullie vanaf nu dezelfde route fietsen. fantasties wordt het.
    Bon Camino.
    Ton Diny.
  3. Ton Diny:
    29 augustus 2017
    Jullie hebben er net zo lang over gedaan als wij, wij waren ook op dag 21 in St Jean Pied de Port
  4. Chantal Diks:
    29 augustus 2017
    Ik ben het helemaal met Hettie eens, leuke verhalen.
    Succes in de Pyreneeën!
  5. Dik Bril:
    30 augustus 2017
    Nu wordt het bikkelen mannen. De eerste echte col in zicht. Gewoon het kleinste verzet en rustig doortrappen weet ik uit ervaring van de honderd cols tocht. En vooraf een blik Riz au Lait van de supermarkt Casino, superfood voor fietsers. Succes.
  6. Johannes:
    30 augustus 2017
    ziet er goed Johan! Lekker Spanje in....