Dag 24

1 september 2017 - Logroño, Spanje

Na een goede nachtrust met hoofdzakelijk dames op zaal (geen gesnurk) zijn we tegen  7.00 uur rustig opgestaan. Van de strakke regels zoals in de voorgaande refugio was hier geen sprake, het licht op de slaapzaal ging pas 7.15 uur aan. We zijn begonnen met een overheerlijk bakje koffie bij de lokale bakker. Deze was zo puur en lekker dat we een tweede bakkie hebben genomen met iets lekkers erbij. Daarna bij een klein winkeltje ontbijt spullen gehaald en dit op een bankje in de zon genuttigd. Het was deze morgen wederom behoorlijk fris ondanks dat de zon al vollop scheen. Een paar foto's van de oude boogbrug Puente la Reina gemaakt daarna de reis hervat, het was 9.30 uur. We werden direct getrakteerd op een klim van 8% en 3,5 km lang, op zich wel lekker nl nu konden we gelijk op temperatuur komen. Met diverse klimmetjes en 28 km op de teller hebben we een stop gemaakt in de historische plaats Estella. Hier hebben we de  historische brug beklommen en wat oude straatjes doorkruist. Op het plein hebben we een drankje genomen en geld gepind. We zijn daarna weer verder gefietst naar de plaats Los Arcos, hier hebben we de lunch genoten op een bankje in de schaduw van de kerk. Om reden dat we het een beetje fris hadden gekregen hebben we ons een half uurtje op een zonnig terras opgewarmd. Het was inmiddels 14.15 uur, tijd om verder te gaan. De route is vandaag veelal parallel aan de Spaanse autobanen, het is niet zo rustig dan voorgaande dagen maar de vergezichten van het Spaanse land maken dit helemaal goed. Gezien het feit dat we nu gemiddeld 70 km op een dag moeten maken kunnen we het iets rustiger aan doen. De wind heeft hier blijkbaar lucht van gekregen, we hebben deze regelmatig flink tegen. Johan en Bart doen het kopwerk en Frits peddelt in de luwte mee. Ondertussen komen we in gebieden waar de druiven rijkelijk langs de route staan. Onze fijnproever Frits kon het niet laten de wijngaard in te gaan. De druiven rood en wit waren volgens Frits al goed op smaak. Het zakmes kwam er aan te pas, Frits had zowel een rode als witte tros druiven geoogst. Ze smaakte voortreffelijk en werden als voorraad bij Bart op de bagagedrager bevestigd. Daarna diverse stops gemaakt om te genieten van de heerlijke streek producten. Ondertussen hadden we besloten in de middelgrote stad Logrono te overnachten. Via de lokale VVV kregen we een stadskaart met wel zeker 6 refugio's. Op het eerste adres konden we gelijk terecht. De fietsen konden we in een soort glazen binnenplaats parkeren. We hebben ons opgefrist en de wielerkleding gewassen. Het voelt goed als alles weer een beetje fris is. Vanavond gaan we het centrum van Logrono bezoeken en aansluitend een restaurantje zoeken waar we lekker kunnen eten. Het was wederom een mooie dag met 72 km op de teller. Zoals het er nu uit ziet moeten we nog circa 700 km.

1. Dik Bril:
    1 september 2017
    Vanachter mijn PC fiets ik toch met jullie mee. Dank voor de leuke verslagen en prachtige foto's.
  2. Joop Baars:
    1 september 2017
    Ben het helemaal met Dik eens.
    Zet wel een helm op met fietsen, want in Spanje kun je een boete krijgen van 200 ! euro voor het fietsen zonder helm! Maar dat wisten jullie al natuurlijk.
  3. Berry:
    2 september 2017
    Petje af mannen, zeker als je elke morgen zo vroeg de herberg wordt "uitgegooid".
    Nog 700 km maar met jullie doorzettingsvermogen is dat appeltje eitje.
    Succes met de laatste loodjes.
  4. Hettie Van Onna:
    2 september 2017
    Super mannen!Dit jaar geen inspanning op de Giesse Kermis Johan, maar een pittige inspanning op de fiets! Petje af, voor jullie prestatie. Nog 700 km te gaan, dat gaat jullie lukken! Succes weer de komende dagen! Lieve groetjes van je zussie en zwager!!!
  5. Margriet:
    2 september 2017
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Een mooie foto van de boogbrug. Zet 'm op!
  6. Anitavanmarle:
    3 september 2017
    Leuke verhalen, en mooi om alvast mee te genieten met jullie. Top hoor!! Blijf genieten van iedere dag een cerveza Want die hebben jullie dik verdiend. Zet hem op. Het eind is in zicht