Dag 27

4 september 2017 - Carrión de los Condes, Spanje

Prima geslapen in de refugio van Burgos. We zijn 7.00 uur opgestaan en stonden 8.15 uur buiten. Daarna aan het zoeken geweest naar een bakker dat viel erg tegen. Besloten eerst de route te vervolgen en dan maar kijken of we een bakker onderweg tegen komen. Dat laatste lukte snel maar de stad uitkomen was weer een drama. De Spanjaarden willen ons van alle kanten helpen echter ze sturen ons alle kanten op behalve de goede. En het feit dat we alle drie geen perpernoot Spaans spreken is het moeilijk die Spanjaarden te begrijpen. We moesten terugvallen op de techniek en hebben de tom tom geraadpleegd. Die heeft ons snel de goede kant op gestuurd. Daarna nog even wat nieuwe kaasjes en fruit ingeslagen. Zo snel mogelijk een bankje gezocht en het ontbijt genuttigd. Tegen 9.45 waren we eindelijk onderweg. Het was vandaag een relaxte rit, niet teveel moeilijke klimmetjes. Het zonnetje scheen lekker het was circa 25 graden ideaal fiets weer. We maakten snel kilometers via lange rustige wegen en grindpaden. Bij een flauw klimmetjes trapte Bart zijn ketting stuk. Dit was de eerste keer dat we serieus moesten repareren. Terwijl Bart en Johan met de reparatie bezig waren ging Frits even bellen met zijn zoon. Uiteindelijk na 30 minuten was de reparatie geslaagd. We hadden gereedschap bij ons en waren op dit soort situaties voorbereid. Wel prettig dat we handig zijn anders heb je echt een probleem. Nadat we onze vette handen met zeep en zand schoon hebben gemaakt vervolgen we onze reis. Onderweg steeds weer wandelende pelgrims, deze begroeten we met Bon Camino. Ook langs de wegen wordt de pelgrimsroute steeds vaker gemarkeerd. Borden met de bekende schelp zijn nadrukkelijker aanwezig. De Spanjaarden verdienen goed geld aan de vele pelgrims. Na 45 km kregen we zin in eten maar helaas veel uitgestorven Spaanse dorpjes, dus dat konden we vergeten. Onverwachts kwamen we bij een historische poort een terras tegen. Natuurlijk gestopt een nieuw Spaans drankje geproefd, cola met rode wijn, het was lekker. De reis wederom vervolgd we hebben lekker door getrapt. Kort voor de 2e stop werden we verrast door enorme cascades. Het waren oude sluizen waar in het verre verleden boten werden geschut. Na de bezichtiging van de cascades zijn we naar het centrum van Fromista gefietst. Daar een klein terras bezocht, we hadden inmiddels 82 km gefietst. Op dit terras kwamen we inmiddels oude bekende tegen nl eenzame Ruud en twee Haagse Harries. Gezellige gasten niet verlegen om een praatje.. Besloten nog 18 km door te fietsen, binnen een uur waren we in Carrion de Condos. Daar een hostel geboekt. De fiets van Bart en Johan via de trap naar boven gesjouwd. Lekker ons opgefrist en daarna het dorp ingelopen. Aangezien we laat hebben gegeten voorlopig alleen een drankje. Al met al een mooie dag met 100 km op de teller. We fietsen op schema.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ton Diny:
    4 september 2017
    Mooi peligrino's schiet goed op he, wij komen hele bekende foto's tegen erg mooi, zo genieten wij ook weer een beetje.
    Nog maar een (klein stukje).
    Bon Camino.
  2. Ton:
    4 september 2017
    Ik begrijp het niet. Ik had verwacht dat jullie allemaal spirituele dingen zouden meemaken. En het is al dag 27. Dan verwacht je toch dat er een maagd in een witte jurk verschijnt met een blauw kraagje. Een of andere goddelijke boodschap. Dat één van jullie alsnog het klooster in wil. Dat er iemand besluit om alsnog celibatair te worden. Dat er sterren valken op het moment dat je aan Duiven denkt. Dat soort dingen. Slaap lekker en benieuwd war dag 28 brengt.