Proeftocht 17-18 juni naar Lochem

18 juni 2017 - Lochem, Nederland

De vertrekdatum, 9 augustus, van onze heldentocht naar Santiago de Compostela (St. Jacob van het sterrenveld) kwam in juni al aardig in zicht. Met de druk bezette agenda's van Johan en Bart waren er niet zo heel veel data meer over om gezamenlijk een fietstochtje te maken met de trekking fietsen plus bepakking om te kijken of we alles op orde hadden. Ondanks malheur in de luchtwegen van Frits zijn we toch op de afgesproken dag, zaterdag 17 juni, op pad gegaan naar Camping Erve Harkink in Lochem om daar een nacht te kamperen. Johan kende die plek nog van vroeger met jongensclub "Don Bosco". Dat moet nog met Wied(je) de Wild geweest zijn, want Frits is daar nooit geweest.

Bart en Johan kwamen tegen 15:00 eerst naar Arnhem en na een bakje koffie gingen we op weg via de Posbank naar Lochem. De Posbank kwamen we vlot over dank zij de kleine verzet van de fietsen en het aanhoudende kopwerk van de Giese mannen. In Eerbeek hebben we proviand ingeslagen om niet elders voor een dichte winkel te komen staan. Een volgende stop was al noodzakelijk in Zutphen om Frits op een terras even te laten bijkomen. De camping was uitermate rustig. Onze naaste buren met de caravan staan er al jaren terwijl ze op slechts 500 meter van de camping wonen. Ze vonden een beetje aanspraak in ruil voor opladen van de accu van de fietsnavigatie wel prettig. De overbuurvrouw had volgens Johan (Don Juan van 9 augustus tot 13 september) meer oog voor de indrukwekkende torso's van mannen die in de warmte een tent opbouwen en afbreken. 's Avonds hebben Johan en Bart macaroni gekookt. Mede vanwege de malaise van Frits bleef daar veel van over en namen Bart en Johan de afwas voor hun rekening.

Er valt nog veel over de camping te vertellen, zoals lawaaiige dieren en vruchtenyoghurt die in de koelkast bleef staan, maar te veel detail is niet vermoeiend voor de lezer, dus dat laten we achterwege.

Krachtvoer inslaan bij de supermarkt in Eerbeek Bart bij de tent op camping Harkink in Lochem Bart en Frits bij het te kleine tentje Rekening Camping Erve Harkink

Ik heb nog niet door hoe je een onderschrift bij een foto maakt. Misschien gewoon de foto schuiven in de tekst. En hoe maak je een foto groter of kleiner?

Terug naar Giesbeek hebben we geloof ik (deze toevoeging is van 2 maand na de tocht, één dag voor vertrek) de kortste weg via Drempt genomen met weer alle kopwerk door voornoemde heren. Bij Johan en Marina dronken we nog wat op hun mooie terras en praatten we bij. Livia was zo goed om Frits met fiets op te halen met de auto. Het was al met al een goede en nuttige tocht. Johan vond zijn tent te groot en te lastig om op te zetten, Frits vond zijn 1-p tentje toch te krap en die van Bart was precies goed. De kook- en afwasploeg miste een spatel en een afwasborstel en zo waren er nog wat kleinigheden. "Komt allemaal goed" en bovendien kunnen onderweg te veel meegenomen spullen gedumpt worden en ontbrekende kleinigheden gekocht worden.

1. Marina:
    20 juli 2017
    Leuk verhaal Frits. Het avontuur gaat bijna beginnen. Ik kijk uit naar jullie reisverhalen!
    Gr. Marina